Nude For Satan

14. december 2010 af Henrik Andersen

Nude For Satan billede

En ægte Italiensk Sleaze klassiker, der uden tvivl giver bedst mening, hvis man tripper på halvdårlige 70 horrorfilm og en smule LSD.

En mørk og stormfuld nat finder Dr. William Benson (Stelio Candelli) en forulykket bil på en øde vejstrækning. I bilen er den omtumlede Susan (Rita Calderoni). William beslutter sig at gå efter hjælp, og heldigvis er der et stort gotisk slot lige i nærheden. Han bliver der, mødt af en pige der ligner Susan på en prik, men hun kalder ham bare for Peter. Dette finder han underligt, men kommer aligevel ind i slottet. Imens søger Susan selv hjælp på slottet, hvor også hun mødes af et mærkeligt syn. Hun møder nemlig Williams mystiske dobbeltgænger Peter, der kalder hende for Evelyn. Men dette er blot starten på en rædselsnat på slottet, hvor også Satan (James Harris) selv opholder sig. Det bliver et ophold vores hovedepersoner sent vil glemme, for slottet byder på sex, gys og en uhyggelig kæmpe edderkop der spinder dens dødbringende spind omkring de to uskyldige forbipasserende.

Nude For Satan er en sand lille Sleaze perle, der endelig har fundet vej til de Danske DVD-hylder ved hjælp af Another World Entertainments utrættelige vilje til at fodre de Danske horrorfans med den ene genre-juvel efter den anden.
Selvom Nude For Satan til tider virker fjollet og meget langt ude i hampen, har den en helt bestemt stemning, der sjældent ses i film i dag. Den er fyldt med nøgne kvinder i lange klæder, der løber rundt i slowmotion, samtidig med den så rigeligt bruger sin kvote af røg, lys og vindeffekter. Dette er alt sammen med til at skabe en syret stemning der holder filmen igennem. Nude For Satan indeholder også et legendarisk monster i form af en kæmpe edderkop, der simpelthen bare ser så falsk ud, så man skal se det, før man vil tro det. Det er lårklaskende underholdning når den sorte edderkop kommer på banen og absolut et af filmens højdepunkter.

Historien om manden og kvinden der finder deres mørke dobbeltgængere, eller måske den mørke side af dem selv på det gotiske slot er bestemt ikke for enhver smag, men den anbefales nu alligevel til dem, der er blevet trætte af den strukturerede fortællerform og gerne, og for en stund vil ønske sig tilbage til de glade 70'ere hvor LSD, nøgen hud og blomster i håret var knapt så ualmindeligt.

Rita Calderoni er indtagende og forførende i hovederollen, og også James Harris som måske, måske ikke er Satan selv er dejligt overspillende i denne djævelske rolle. En stor del af takken for at Nude For Satan er blevet en syret omgang bør gå til kameramanden Antonio Maccoppi, der levere varen. Hans flotte billeder blev redigeret af Luigi Batzella selv. Filmens ofte mystiske og bizzare score blev komponeret af musikeren Baldan Bembo, og er bestemt også med til at få filmen til at flyde i den rigtige retning.

Der er intet ekstramateriale at se på denne udgivelse fra Another World Entertainment. Det skal dog som en vigtig fodnote nævnes at denne udgave er den uklippede version.

Billedet står efter forholdende flot i dets opringelige 1:66:1 format og lyden er Engelsk Dolby Digital. Nude For Satan kan nydes med Danske, Svenske, Norske og Finske undertekster.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Another World Entertainment.